lördag 20 oktober 2018

Liten runda på Risen

Liten runda på Risen
Mysig skogsrunda på stigar
20/10 2018
Jag gick en liten hundpromenadsrunda på Risen som är ett Naturreservat precis söder om Genarp.

Det finns flera markerade små rundor och Skåneleden går också genom området.

Jag parkerade i Sandvägens södra ände. Där finns en tavla över området och ett fint utedass.
Sen gjorde jag en egen liten kombination av Skåneleden och röd och grön markerade spår till en runda.

Tavlan vid parkeringen.
Mer info om risen och länk till en bra folder med karta hittar du HÄR

Vill du bygga ut utflykten med fika på ett mysigt café rekommenderar jag Vismarlövs café för den bilburne.


Längd: 3,5 km
Tid: 1 h strosande
Vandringstips: Man kan ta buss till Genarp och gå tex från kyrkan genom byn till den plats jag startade på, lättvandrat, hundvänligt, kan kombineras med leder vid Häckeberga eller Vattenmöllan (sydost och ost om byn).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar