måndag 22 april 2019

Lemmeströtorp rundvandring

Lemmeströtorp rundvandring
På grusvägar genom diverse skog, mellan fält och förbi en sjö

22/4 2019
Jag startade vid Lemmeströtorp Naturreservat. Hittade en plätt att ställa bilen på där.
Lemmeströtorp ligger precis norr om väg E65 en bit öster om Sturups flygplats.

Den första biten gick på en grusväg parallellt med den stora vägen.
Här har man nyligen byggt en viltviadukt, en bro över vägen för de vilda djuren.

Lite nedförsbacke.

Förbi en gräsligt färgad byggdegård.

Ochsen äntligen in i skogen!

Här fanns granskog, björkskog, lärkskog och en massa andra träd.

Kom förbi några hus och gårdar.
Och nyfikna hästar.

Milsvid utsikt.

In i skogen igen. 

Mer skogsväg och mindre grusväg.
Mycket spår från bland annat vildsvin.

Vår!

Utsikt över Björkesåkra sjön.
Ett par tranor skrämde nästan slag på mig när vi ovetandes om varandra hamnat nära varandra.

Ett rådjur kikar på mig.

Tussilago.

Skirvårgrönska.

Prästaskogens naturreservat.

Lite Prästaskogen till.

En ruin från en gammal kyrka tror jag.

Jag gick där det är markerat med lila.

Längd: 9 km
Tid: ca 2 timmar i rätt rask fart
Vandringstips: lite knöligt på sina ställen eftersom det ligger stora stenar på vägarna i skogen, lite backigt, smyg och kika på mycket djur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar