lördag 29 september 2018

Ett försök till guide

Eftersom det börjar bli många vandringsbeskrivningar här (tror det är uppe i 44 stycken nu!) kände jag att det var dax att försöka göra det lite mer överskådligt. 

Jag kikade på vilket år jag varit på vilka platser och ritade en liten karta (som ska ses som en ungefärlig karta och inget exakt).
Årtalet skrev jag om till årets två sista siffror. 2018 blev 18 o.s.v. och skrev ut det ungefär på de platser som beskrivs i bloggen. 

Poängen? Tänker att om du vill vandra vid t.ex. Simrishamn så kan du kika på kartan och hitta markeringen 18. Då kan du leta i inlägg från 2018 i blogginnehållet i listen en bit ner på höger sida här i bloggen.

Runt Genarp, Häckeberga, Dörröd, Dalby är det ett myller av nummer. Jag vet. Har varit mycket i det området. Alla åren faktiskt. Jag ber om utsäkt för kartröran.

En bild på kartan finns även längst upp till vänster i sidolisten eftersom detta inlägg förhoppningsvis blir en parentes i vandringsinläggen här. Tänker att jag kan rita in nya nummer efterhand och byta bilden ibland kanske.

Varför inte en fin klickbar digital tjusig bild? Jag har bara bloggen för skojs skull och är inte överdrivet teknikintresserad. Sorry. Det får duga med penna och papper på ålderdomligt vis. 

Trevlig helg!
Sluta läsa och ta på skorna vet jag!
Vandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar